Tribalhar la lenga orau e escriuta : un conte
Adishatz,
Qu'ei perpausat ací un conte de Félix Arnaudin, "Lo pifraire".
Aqueste conte que pòt estar tribalaht en lenga sus 3 nivèus de difficultat :
Nivèu 1
Nivèu 2
Nivèu 3
Nivèu 1 (fiquèr a telecargar ací)
[Avisatz-ve : lo liberet telecargat qu'ei au format A4 qui calerà plegar en 2 - las paginas numerotadas que's hicaràn en plaça un còp totas plegadas en 2 - lo mei plan qu'ei d'imprimir rectò-versò, mes n'ei pas indispensable]
Consignas :
- Que legi (silenciosament o a votz hauta)
- Tà ajudar a la compreneson, que poish notar los mots qui non compreni pas e cercà'us suu diccionari en linha :
Lo congrès (causir Gascon/Per Noste)
- Que dessini los devís qu'imagini en tot léger lo conte.
- Que m'entraini a contar l'istòria : en espiar las illustracions o non.
- Que poish demandar a un deus parents de m'enregistrar a contar.
- Que poish enviar lo liberet acabat e/o l'enregistrament* a l'adreça dens "Tà'ns contactar" o a la regenta o regent .
*Aquestes documents que poderén estar publicats suu site dab l'acòrd deus parents.
COMPETENCES TRAVAILLEES
- Lire silencieusement, ou à voix haute
- Rencontrer et s'approprier des formes grammaticales et conjuguées
- Comprendre le texte (le signifier par l'illustration)
- Cohérence de l'histoire
- Savoir rechercher dans un dictionnaire en ligne et sélectionner la définition correspondant au contexte
- Reformuler une histoire à l'oral en réinvestissant les formules syntaxiques, grammaticales.
Telecargament deu fiquèr nivèu 1
Nivèu 2 (fiquèr a telecargar ací)
[Avisatz-ve : lo liberet telecargat qu'ei au format A4 qui calerà plegar en 2 - las paginas numerotadas que's hicaràn en plaça un còp totas plegadas en 2 - lo mei plan qu'ei d'imprimir rectò-versò, mes n'ei pas indispensable]
Consignas :
- Que legi (silenciosament o a votz hauta) la purmèra partida deu conte e... la fin
- Tà ajudar a la compreneson, que poish notar los mots qui non compreni pas e cercà'us suu diccionari en linha :
Lo congrès (causir Gascon/Per Noste)
- Que dessini los devís qu'imagini en tot léger la purmèra partida deu conte.
- Qu'imagini mantuas etapas qui pòden perméter d'acabar l'istòria dab la fin balhada.
- Que dessini los devís qui mancan.
- Que m'entraini a contar l'istòria : en espiar las illustracions o non.
- Que poish demandar a un deus parents de m'enregistrar a contar.
- Que poish enviar lo liberet acabat e/o l'enregistrament* a l'adreça dens "Tà'ns contactar" o a la regenta o regent .
*Aquestes documents que poderén estar publicats suu site dab l'acòrd deus parents.
COMPETENCES TRAVAILLEES
- Lire silencieusement, ou à voix haute
- Rencontrer et s'approprier des formes grammaticales et conjuguées
- Comprendre le texte (le signifier par l'illustration)
- Développer son imaginaire.
- Respecter la cohérence de l'histoire
- Savoir rechercher dans un dictionnaire en ligne et sélectionner la définition correspondant au contexte
- Reformuler une histoire à l'oral en réinvestissant les formules syntaxiques, grammaticales
Telecargament deu fiquèr de nivèu 2
Nivèu 3 (fiquèr a telecargar ici)
[Avisatz-ve : lo liberet telecargat qu'ei au format A4 qui calerà plegar en 2 - las paginas numerotadas que's hicaràn en plaça un còp totas plegadas en 2 - lo mei plan qu'ei d'imprimir rectò-versò, mes n'ei pas indispensable]
Consignas :
- Que legi (silenciosament o a votz hauta) la purmèra partida deu conte.
- Tà ajudar a la compreneson, que poish notar los mots qui non compreni pas e cercà'us suu diccionari en linha :
Lo congrès (causir Gascon/Per Noste) e suu site de conjugason Verb'òc (causir occitan/gascon)
- Que dessini los devís qu'imagini en tot léger la purmèra partida deu conte.
- Qu'imagini mantuas etapas qui pòden perméter d'acabar l'istòria.
- Que dessini los devís qui mancan dinc a la fin.
- Que m'entraini a contar l'istòria : en espiar las illustracions o non.
- Que poish demandar a un deus parents de m'enregistrar a contar.
- Que poish enviar lo liberet acabat e/o l'enregistrament* a l'adreça dens "Tà'ns contactar" o a la regenta o regent .
*Aquestes documents que poderén estar publicats suu site dab l'acòrd deus parents.
COMPETENCES TRAVAILLEES
- Lire silencieusement, ou à voix haute
- Rencontrer et s'approprier en réinvestissant des formes grammaticales et conjuguées
- Comprendre le texte (le signifier par l'illustration)
- Développer son imaginaire.
- Respecter la cohérence de l'histoire
- Savoir rechercher dans un dictionnaire en ligne et sélectionner la définition correspondant au contexte
- Reformuler une histoire à l'oral en réinvestissant les formules syntaxiques, grammaticales