Cicle 3 : Lo cèrc de lectura

Cèrcs de lectura au cicle 3

I. Los enjòcs

II. Çò qu'ei ?

III. Ròtles taus escolans

IV. En classa bilingua

V. Avaloracions ?

VI. Ressorças/Referéncias

cerc_lectura.JPG

Abracat : Clic

Conferéncia deu Gilles Béhotéguy :

Escolans dissonants dab ua cultura plurau :

L’escòla qu'ei lo lòc on se basteish ua cultura comuna ; quin los escolans s'apressan de la litératura ?

Escòla = lòc de descobèrta, de partage e de plasèr. Los regents qu'an la mission d'encoratjar, de har aquesir la neutat.

Preséncia de libes, exposicion deus mainats aus libes per practicas variadas, ací, demarcha causida = los cèrcs de lectura (precizat dens los ajustaments deu programa de julhet de 2018)

  1. Los enjòcs

- Tornar questionar la plaça de la bibliotèca de classa

- Perméter de desvolopar competéncias interpretatius en lo maine d'òbras literàrias

- Desvolopar lo parcors autonòme deu lector

- Perméter e motivar ua frequentacion assidua e variada de las òbras literàrias

- Balhar lo gost de léger

Las competéncias desvolopadas :

Competéncias de lectura literària :

  • Har víver la lectura,
  • Per era, desvolopà's, en se tot gahar e nomar las dimensions deu tèxte literari,
     

Competéncias sociaus :

  • Escotar,
  • Partatjar los avís en los acarar (confrontar),
  • Constituir un grop dab ua cultura comuna en s'engatjar dens lo projècte comun
  • ...

- Competéncias oraus :

  • S’exprimir, bastir ua relacion personau a l'òbra (díser çò de sentit a la lectura de l'òbra)

II. Çò qu'ei ? Quin s'organiza ?

- Cada escolan que causeish lo libe au miei de serias perpausadas. 

- Cada cèrc qu'arregropa los lectors d'un medish libe. Que cambian au long de l'annada.

- Durada : 2 a 3 setmanas ; en l'encastra de las sequéncias intertemps, qu'implica que un temps dedicat, 2 ou 3 périòds de 45' per setmana au cèrc de lectura.

III. Ròtles taus escolans

Tà rénder la discutida mei productiu, daubuns autors que perpausan de balhar ròtles aus escolans :

- L'animator de la discutida : qu'ahisca la discutida dens lo grop en pausar questions obèrtas : « Que pensatz deu darrèr capítol ? – De quina faiçon avetz mautat quan… ? » ; que sollicita la participacion deus autes membres.

- Le mèste deus passatges : que causeish extrèits a léger a votz hauta au grop e qu'explica las soas causidas ; que de demanda aus autes de mautar a la lectura.

- Le mèste deus ligams : Que partatja la soa experiéncia personau arreligada au tèxte e que demanda aus autes s'an viscut causas parièras o quasi.

- L'illustrator : que crea ua expression grafica deu tèxte, non linguistica. Qu'argumenta.

- Le cercaire : qu'aporta informacions arreligadas a aspèctes particulars deu libe : l’autor, lo periòd, lo contèxte dens loquau s’inscriu l’istòria…)

Non son pas que perpausicions, los ròtles que pòden estar diferents, evoluir, estar perpausats o creats peur escolans segon los besonhs sentits.

IV. Los cèrcs de lectura en classa bilingua

Libes en quina lenga ?

Tot que depenerà deus objèctius perseguits com deu nivèu de lenga deus escolans :

En francés o en occitan taus escambis en lenga : trescatge de las lengas, anars-tornars obligatòris d'ua lenga a l'aute, que seram dens un biliguisme vertadèr (Laurent Gajo) ; que podem escambiar a l'orau en lenga sus tèxtes escriuts dens ua auta lenga.

La preparacion escriuta que's pòt har en lenga çò qui permeterà, de mei, un emparament taus escolas qui aurén mei de dificultat a s'exprimir.

Preparacion de l'escriut :

- Recèrca deu vocabulari especific de l'òbra literària

- Recèrca deu vocabulari especific necessari aux escambis

    • Possibilitat de tribalhar e de formalizar fòrmas sintaxicas qui seràn reprèsas segon los ròtles distribuits > aficatges collectius/traç individuaus

    • Preparacion deu lexic necessari (a l'entorn deu ròtle – a l'entorn deu libe)

La lectura

  •  En lenga o en francés segon lo nivèu deus escolans

La discutida

  • Apropriacion de las fòrmas sintaxicas conegudas o hèitas pendent lo tribalh de preparacion a l'escriut

  • Apréner de l’aute

  • Apréner en situacion

La mèsa en comun

  • Preparacion escriuta e toranr au grop en lenga

Ròtle deu regent : tutor, observator, …

V. Quaus avaloracions ?

- Per l'escolan : tablèu de referéncia co-bastida dab los escolans

- Peu regent : en foncion deus criteris causits e deus objectius perseguits

Evolucion deu tablèu de referéncia :

  •  Autoavaloracion individuau
    •     Qualitat de las intervencions dens la discutida
  • Autoavaloracion deu grop :
    •     Comportament
    •     Qualitat de la discutida

Lo regent : Devem avalorar ?

Que çò qui avaloram ? Los enjòcs deu cèrc de lectura :

  •     Compreneson
  •     Postura de lector
  •    Capacitat a comunicar 
  •     Mestreja du lexice estacat a la literatura

Exemples qui son sonque exemples : 

> S'apropriar los supòrts, crear los sons en foncion de las prioritats d'aprentissatge fixadas

> Competéncias interpretatius sus l'analisa deus aspèctes literaris

> Competéncias transactionaus

VI. Ressorças/Referéncias :

https://www.youtube.com/watch?v=Y9tU73M-8Jk modélisation

https://www.taalecole.ca/cercle-de-lecture/ (ligams dab la classa inclusiva e los chepics d'aprentissatge ; referéncia teoric a Anderson e Corbett en anglés)

https://laclassedemallory.net/2017/03/03/les-cercles-de-lecture-version-2016/ (mèsa en plaça pratica ; autes ròtles)

http://www.ac-grenoble.fr/ien.montelimar/IMG/pdf/le_cercle_de_lecture.pdf (ligams dab las competéncias tribalhadas per nivèus)

http://mamaitressedecm1.fr/?p=4744 (exemples de ficas per ròtle)

http://universdemaclasse.blogspot.com/2012/02/les-book-clubs-ou-cercles-de-lecture.html (elements praticas d’organizacion, notadament a la debuta)

http://www.melimelune.com/2014/03/01/cercles-de-lecture-sur-la-villa-den-face/ (ua varianta dab ua exemple "La Villa d’en face" ; rreferéncia au ROLL / que perpausa d’autes exemples suu son site notadament sur la mitologia)

https://www.cairn.info/les-cercles-de-lecture--9782804152505.htm (libe de 2006, de manlhevar a l’INSPE de Pau : 372.4 TER / qu'existeish ua version de 2013, non dispò a Pau)

http://www.collectif-alpha.be/IMG/pdf/Cercles_de_lecture-3.pdf (ua fica e un exemple de maleta inspirada de l’obratge de Terwagne).

http://ekladata.com/-Yg06e26BABvxyhvzihMK4xhAB4/participer-a-un-cercle-de-lecture.pdf (fica pratica)

https://testropbellemaitresse.wordpress.com/2016/11/21/cercles-de-lecture-au-cycle-3/ (article brac, pratica, sur la mèsa en plaça progressiva d'aqueth metòd en classa)

https://fls.lceeq.ca/media/dossiers-thmatiques/le-cercle-de-lecture#compound (dossièr mei espécific en FLES)

https://cdn.reseau-canope.fr/archivage/valid/NT-9563-11434.pdf (obratge en linha Réseau Canopé : "Diversifier et renouveler les leçons de lecture en cycle 3" – cercle de lecture : p. 115 - Telecargar a gratis)


Creation date : 08/03/2024 18:18
Page read 89 times