Videos IFE 2017
Goigoux vidéo IFE n°7 : Articuler l’enseignement de la calligraphie, copie et encodage
GÈSTE GRAFIC
La mestreja de la calligrafia que desliura capacitat d'atencion de l’escolan quan li calerà copiar, d'escríver en dictada, de redigir.
CÒPIAS
Modèle devath los uelhs (Ouzoulias):
La còpia de sillabas, de mots en concomitància dab l'aprentissatge de la lectura que permet d'optimizar la memorizacion deus fonèmas/grafèmas, l'ortografa lexicau (mots-utís, per exemple)
Còpia reportada : lo modèle n'ei pas accissible suu pic : qu'ei au tablèu, (plan verticau), darrèr la huelha, darrèr la pòrta : sillabas, mots, grops de mots, frasas.
Que permet la memorizacion, la fixacion per la lectura vertadèra de çò qui ei escriut e quin lo tornar escríver.
La qualitat de l'escritura qu'ei ligada a la mestreja de la calligrafia era medisha : si un escolan se concentra sus la bocle de la "r" ou la ligason de "vr", que's va desbrombar çò qu'a de copair en camin.
DICTADA
Goigoux vidéo IFE n°6 : Activités d’encodage # de la copie
Encodage : « Çò qu'enteni, que'u còdi »
Dictée : idem mes que l'èi tribalhat especificament pendent la classa que'u torni investir : sillaba, mots, frasas.
Lo temps consacrat ideau taus tots los escolans e minimau taus escolans en dificultat : 1h/setmana > 15’/dia : - Encodatge 25’/semaine, idem tà la dictada
Ne pas passar las 40' de dictada per setmana, efèit de lindau.
MES en devath d’1h/setmana de dictada encodatge, non serà pas rpo taus mainats en dificultat.
"La dictée est extrêmement valorisante pour les élèves en difficulté , c’est un encouragement à réussir ce qui a été travaillé, rechercher dans sa mémoire les correspondance phonie/graphie.
La production d’écrit autonome est positive pour les élèves moyens à très « forts »."
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