Partida 2 : Apréner a léger en 2 lengas : Escríver

Deu ròtle de l'escritura dens l'aprentissatge de la lectura ?

Documents de consultar : clic.jpg

01_01.JPG

02.JPG

PRACTICAS

Quin arrepartitz l'ensenhament de la lectura-escritura dens la vòsta classa, segon la lenga emplegada ?

- Au nivèu de la sematna ?

- Deu dia ?

- Oraris ?

- Duradas ?

Las modalitats, las alternanças ?

A quaus frequéncias ?

- Orau/escriut 

- Individuau/Grop/Collectiu

Quaus traç escriuts ?

- Collectiu ?

- Individuau ?

03.JPG

04.JPG

Çò qu'ei, escríver ?

A qué serveish ?

05.JPG

Videos IFE 2017

Goigoux vidéo IFE n°7 : Articuler l’enseignement de la calligraphie, copie et encodage

GÈSTE GRAFIC

La mestreja de la calligrafia que desliura capacitat d'atencion de l’escolan quan li calerà copiar, d'escríver en dictada, de redigir.

CÒPIAS

Modèle devath los uelhs (Ouzoulias):

La còpia de sillabas, de mots en concomitància dab l'aprentissatge de la lectura que permet d'optimizar la memorizacion deus fonèmas/grafèmas, l'ortografa lexicau (mots-utís, per exemple)

Còpia reportada : lo modèle n'ei pas accissible suu pic : qu'ei au tablèu, (plan verticau), darrèr la huelha, darrèr la pòrta : sillabas, mots, grops de mots, frasas.
Que permet la memorizacion, la fixacion per la lectura vertadèra de çò qui ei escriut e quin lo tornar escríver.

La qualitat de l'escritura qu'ei ligada a la mestreja de la calligrafia era medisha : si un escolan se concentra sus la bocle de la "r" ou la ligason de "vr", que's va desbrombar çò qu'a de copair en camin.

DICTADA

Goigoux vidéo IFE n°6 : Activités d’encodage # de la copie

Encodage : « Çò qu'enteni, que'u còdi »

Dictée : idem mes que l'èi tribalhat especificament pendent la classa que'u torni investir : sillaba, mots, frasas.

Lo temps consacrat ideau taus tots los escolans e minimau taus escolans en dificultat : 1h/setmana > 15’/dia : Encodatge 25’/semaine, idem tà la dictada

Ne pas passar las 40' de dictada per setmana, efèit de lindau.

MES en devath d’1h/setmana de dictada encodatge, non serà pas rpo taus mainats en dificultat.

"La dictée est extrêmement valorisante pour les élèves en difficulté , c’est un encouragement à réussir ce qui a été travaillé, rechercher dans sa mémoire les correspondance phonie/graphie. 

La production d’écrit autonome est positive pour les élèves moyens à très « forts »."

06.JPG

07.JPG

Quin har diferentament ?

Videos IFE 2017

Espiar videos 6-7-9

Quin arrepartitz enter las 2 lengas e dens lo temps (setman/dia) :

La calligrafia

La còpia suu pic
La còpia arreportada
L’encodatge
La dictada : sillabas – mots – frasa

- La fonologia – lo principi alfabetic

La compreneson orau
La compreneson escriuta

08.JPG

Les elements de non pas mancar d’ua sesilha de lectura (qui pòden estar miats sus mantuns moments deu dia).

Références

« Faire écrire les enfants : une urgence pédagogique et sociale » - André Ouzoulias

Mantuns paragrafes que pòden har referéncia aus trescatges de la lengas, notadament quan se puja sus las analogias e l'observacion de l'orau e de l'escriut.

OULIPO : Jòcs d'escriura, a mantuns, solet

IFE – Goigoux en conferéncia « Enseigner la lecture et l’écriture au CP » - 2017

Video n°6 : « Pourquoi les activités d’encodage sont-elles si importantes ? »

Vidéo n°7 : « Comment articuler l’enseignement de la calligraphie, de la copie et de l’encodage ? »

Vidéo n°9 : « Comment enseigner la compréhension ? »… à adapter, on pourra en reparler…


Creation date : 08/03/2024 18:41
Page read 85 times