Partie 4 : Apprendre à lire en 2 langues : Du langage à l'écrit
De la maîtrise du langage à l'apprentissage de l'écrit...
Nous avons vu au préalable comment :
Qu’est-ce qui est 1er ? Par quoi commencer ? Etude des phonèmes ? Etude des graphèmes ? Etude de la compréhension ?
Rasons divèrsas tà justificar la causidas deus tèxtes (liberet irange) |
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Aprenem de la medisha faiçon a 4 o 6 o 50 ans ? Selon l’âge les compétences cognitives et de mémorisation sont différentes et évoluent.
Petita enfança : solicitacion màger de la memòria auditiva Lors de la petite enfance, la mémoire auditive est extrêmement sollicitée : -Reconéisher la votz d’ua persona, lo son, lo brut d’un objècte
-Compréner mots, frasas en contèxte
-Desvolopament deu langatge :
On entend On reproduit -Desvolopar l’escota en
Parlar dab lo mainat : dialògs, comentaris d’accion, Lo miar cap a la musica, a las comptinas, a las istòrias |
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1- Adaptar l’ensenhament aus mainats
2- Adaptà’s aus tèxtes :
Dens los programas : -En cicle 1, la fonologia qu’ei privilegiada quan au cicle 2, ei l’entrada grafemica
Qu’ei perm’or deu tribalh de fonologia miat en C1 qu’ei possible d’entrar en CP per la grafia.
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La compreneson que’s basteish dab lo lengatge autanlèu vàder en mobilizar lo plasèr, l’enveja de saber, la curiositat (questionar-anar cuélher l’informacion…) La compreneson que justificarà taus mainats, l’aprendissatge fonologic e grafemic tà entrar en lo monde la lectura e deus lectors,
A l’escòla, la compreneson qu’ei destacada deu tribalh de grafemia/fonologia : - C1 e debuta de CP, los tèxtes de compreneson que son lejuts sonque per l’adulte, los escolans n’an pas sonque l’accès a supòrts dont coneishen 80% deus mots.
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Per periòd : objectius màgers
Per grop de cicle, las collègas que tribalhan a sintetizar las sequéncias segon lo periòde de l’annada. Documents de balhar : exemple de programacions, esquemas didacticas |
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