Deu Patrici LB
Arrevirada e tornar en pagina de l'àlbum.
Perpausat peu Jòrdi
Taus Cicle 1 e CP/CE1
Lectura escritura
Perpausat peu Jòrdi
Lectura escritura taus PS/MS/GS
Fiquèr pedagogic Capòc tau Cicle 2
Album arrevirat en gardar la mèsa en pagina originau.
Projècte e supòrts a l'entorn de l'album tà expleitar la rentrada a l'escòla mairau.
De la Silvia
A comptar de l'estructura d'ua canta de 9, tornar escríver e oralizar
Pistas pedagogicas, activitats suus 3 cicles.
Arrevirada de l'àlbum
Activitats a l'entorn deu lexic
Partatjat per Marie
De la Bialana :
"Que partigi dab vosautes un tribalhas sus eths contes. Que i a 52 familhas de sheis cartas, sus eths lòcs, accions (vèrbes), personatges, animaus, moments,... perpausadas en gran partida peths chins.
Que'us podetz utilizar tà véder eth vocabulari abans un conte (tà que compengan çò qui's va passar), pendent o après (préner eras cartas qui son estadas mentavudas dens eth conte o er'istòria).
Que podem jogar aras 7 familhas, ahr memòris dab ehs petits, jogar a mimar eras accins e eths animaus, etc.
Taths grans que me'n soi servida tà apréner eras categorias gramaticaus e en produccion d'escriuts (en préner un cèrt nombre de cartas, inventar un conte).
Que son hèit en partir de fòtos d'albums qui son ath Capòc.
Que'm podetz díser çò qui pòt hornir, melhorar o cambiar." (Que serà comunicat a la Bialana)
Materiau :
- Frasas simples
- Frasas complexes : negacion, comparason, deduccion
- Colors
- Formas geometricas
- Vocabulari spaciau – Reperà’s dens l’espaci
- Vèrbas
Ficas estrategias en lectura
Implicite
GS/CP (nivèus indicatius - d'adaptar a la soa classa)
Grop classa o petit grop
Lo tèxte qu'ei lejut peu regent o un escolans d'un nivèu mei haut hens la classe (CE o CM).
- responsa individuau a l'orau
- responsa per petit grop de 2 o 3 : pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
De la Veronica
De manon R.
Tribalh sus l'orau e la lectura
mémoriser le lexique travaillé pour l'ensemble du conte
raconter au moins une fois chaque épisode sans interruption ni aide, avec un support visuel (images)
écouter avec attention pour apporter un complément, corriger une incompréhension
s'enregistrer et s'écouter
dire une phrase puis plusieurs qui peuvent être écrites
De la Patricià W.
Jòcs de letras - Mots crotzats d'entrainament
Arrevirada de l'album Guili Lapin
Tornar deu tèxte sus 2 paginas A4
Arrevirada de l'album
Jòcs de lenga tà plan prononçar e aquesir estructuras de frasas.
Projècte Kamishibai bastit per ua classa mairau.
Nivèu C1 en classa bilingua e C2 en ahortit.
Tribalh deu collèga Patrici.
Arrevirada deu tèxte e de l'albúm en occitan.
Imatges e perpausicions d'explèitacion sus l'axe de Narrasmús.
Cicles 1, 2, 3.
Nivèu C1 en classa bilingua e C2 en ahortit.
Tribalh deu collèga Patrici.
Lop que's paseja e que descobreish ua afica misteriosa.
Adaptacion d'un album qui permeterà de tribalhar dab los cicles 1 e 2 e tanben l'ahortit, los Jòcs Olimpics, la copa deu monde de Rugbi :
- Espòrt
- Règlas de jòcs
- Geografia
e la lenga en un contèxte d'actualitat esportiu interessant.
Gran mercés a Auròra LC
Perpausat peu Jòrdi
Lectura escritura matematicas...
2 ficas tà reconstituar ua frasa de l'àlbum
- reconeisher e manipular las letras
- ordonar las letras tà reconstituar un mot, ua frasa braca
- identificar los mots
Activitats arreviradas a comptar deu liberet pedagogic d'acompanhament
De la Luce B.
Tèxte e imatges entà desvolopar lo lengatge orau a la "mòda" deu metòd Narramus
Espaci dab Spòt
Explèitacion simpla
Sequéncia de lengatge : descripcion, narracion, evocacion a l'entorn de l'àlbum de Cap'Òc "Ça-i".
Perlongaments que son perpausats, de completar de cultura generau deu regent dab las conferéncias deu Thierry Truffaut.
Tribalh de Sabrina.
Tèxte modificable enventuaument tà tribalahr a comptar d'etiquetas o aute.
Arrevirada en occitan de l'àlbum deu Grégoire Solotareff.
Tribalh suu lexic
Partatjat per Maria
Arrevirada de l'album
Ficas tà tornar tribalhar lo vocabulari de l'àlbum "ça-i" e la correspondéncia de las grafias.
D'Helena
Objectius :
Jòc de platèu (de fotocopiar en A4 o A3 e plastificar)
Materiau : dats, pions o jetons.
Lo/la regenta qu’a de definir lo son a enténer, sia per un son escriut sia per un imatge fixat dens la casa :
« Tròba un mot qui s’acaba/qui comença com »
Atau que deisha libre l’emplèc deu jòc segon lo tribah de fonologia en cors.
Quauques jòcs de fonologia adaptats deu metòde Accès per la Manon :
- Las rimas (mejans de transpòrt)
- Lòto de las sillabas d'ataca
- Subermercat de las sillabas d'ataca
- Lòto deus sons d'ataca
- Localizar las sillabas
- Enténer la sillaba (camin)
Los tribalhs que son en pdf e en verion modificalba (.odg)
Objectius :
[a], [i], [Ɔ], [y], [f], [l], [s], [p], [g], [ʃ] [eta]
Tà ua afica o un supòrt individuau.
Que pòt estar un jòc dab etiquetas a plaçar : léger l'etiqueta tà la ganhar - lo purmèr qui a plaçat totas las etiquetas qu'a ganhat.
Colorar los cercs au bèth miei d'autas fòrmas.
Colorar los triangles au bèth miei d'autas fòrmas.
Suu tèma d'Halloween - Tablèu a entrada dobla - Lexic
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar las pècas.
Adaptacion deu fiquèr "Vers les maths".
Mercés de signalar pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar pècas.
Adaptacion deu fiquèr.
Mercés de signalar pècas.
Aquestas aficas n'an de valor sonque si son bastidas dab los escolans. Que son aci com exémple sonque.
3 videòs de comptinas numericas en occitan
- de 1 a 10
- de 11 a 20
- de 21 a 30
Coloratge codat
Coloratge codat
Suu tèma deus "Ueus de Pascas"
Un quasern ludic e instructiu taus escolans deu primari e deu collègi tà'us perméter de descobrir l'ambient naturau e tot har exercici.
Segon los nivèus, descopar o o har descopar las partidas due tipe, un còp descobèrts los noms.
Apitar los membres dab "attaches-parisiennes" tà la mobilitat.
Autas possibilitats :
- jòc de lòto : etiquetas o cartas tiradas ua per ua. Lo qui dit lo nom o qui'u lei que's pòt bastir lo tipe.
- un jòc de matematicas, a la mòda deu "cochon qui rit" : cada partida deu còs qu'a ua valor de 1 a 6 (1 dat) o de 1 a 12 (2 dats) : lançar lo dat, apitar lo tipe.
Partajatz las vòstas ideas.
Taus GS mes en adaptar que pòt anar taus MS o Cicle 2
Découvrir le vivant : Equilibrer son alimentation |
Compétences visées :
|
Langage : Faire des hypothèses. Lexique : Syntaxe : |
Tribalh de Helena.
Que pòt viéner completar los libes "Los ausèths deu casau", dens lo menut "Escòla a casa".
Afica A4
De la Silvia
Progression e ficas (programas de 2008)
Afica A4
Afica A4, format pdf
Afica A4, format word
Afica A4, format word
Projècte pedagogic d'ua classa desobèrta 2 classas de mairau (1 regent/1 lenga) - 2 dias
Març de 2009
Projècte pedagogic redigit dab programas de 2008 de cicle 1
Contiengut :
- Projècte pedagogic e educatiu
- Part 1 : Víver amassa
- Part 2 : Bilingüisme
- Part 3 : Raquetas - Pastoralisme - Descobèrta deu demiei : la seuva
Perpausat per la Cecila R.
De la Silvia
Un alfabet qui permet de bolegar
31 musicas tà dançar :
- deishar s'exprimir sus la musica dab los mots, dab lo còs. Enténer las frasas musicaus...
- miar los mainats cap ua estructuracion a comptar deus moviments qui perpausan.
Enregistraments tau regent sonque.
A Bordèu que i a 9 damas
As tu vist Joan Pèir
Catarineta deu pèu ros
Chivalet
Eth drac
Fuma la pipa
Jan Petit
La molièra
Lapinon (que s'a minjat un caulet)
Lo cocut
Lo gatòt
Lo mosquit
Lo Peiroton
Los dits e ua man
Los pes nuds
Madama la nèu
Pe petiton
Penderilhon
Per aquesta carrereta
Pimparela
Pimpe
Plora
Que hè la mea man ?
Que plau
Qu'èi duas mans
Tòc, tòc, tòc
Tres aucas van tau camp
Tres aulhas van tau camp
Un, dus
Volamaria
De la Veronica
Madama la Nèu
Cantem Nadau
Pairolet
Nadau Nadalet
Plumalhon
A la vienguda de Nadau
De Patricia W.
A Bordèu
Adiu Madamisèla
Arcolin que pintra
Au noste pomèr
La setmana
L'imortèla
Lo còr que'm pataqueja
Pocet que s'escon
Poriqueta
Ua poma roja
Un dus tres
Itó lo jòc deu "factor n'ei pas viengut"
la debuta de la canta que comença sus l'aire de "J'ai perdu le do de ma clarinette".
Colors
Partidas deu còs, de la cara
dab ua grasilha de programacion, jòcs de boca
Comptina arrevirada e adaptada peu Patrici LB
Ua comptina entà amiar lo silenci. Que fonciona tanben dab los mainats de l’ahortit.
Pistas e accompanhament pedagogics a l'entorn deus acquesits de la lenga en Cicles 1, 2 et 3
e
Pistas pedagogicas a l'entorn deus acquesits en matematicas e educacion artistica en Cicle 1
e
Pistas pedagogicas en matematicas en Cicle 2
Cantas de Nadau cicles 1 e 2, dab quauquas ficas d'apropriacion deu lexic.
Expleitacion a l'entorn deu lexic
Jòcs/activitats de memorizacion
Tribalh de Maria
Colorinas a la bòrda
Film d'animacion bastit en classa de cicle 1
De telecargar, ficas "Espaci" e projècte suu film d'animacion
Avisatz-ve telecargament hèra pesuc
Un tribalh tematic en hialat sus l'ivèrn :
Pelut e lo pipòt de nèu
Lo mainat de nèu
Le bonhomme de neige (film d'animacion)
imatges dehens
Un album arrevirat a l'entorn de l'ivèrn.
Partatge deu Patrici.
PS : Har las aurelhas en pasta de modelar (mestreja deu gèste - preparacion tà l'escritura)
MS : fabricar conilhs en pas ta de modelar (mestreja deu gèste - preparacion tà l'escritura)
GS : dessinar un conilh en tot seguir les estapas de la fica tecnica (qu'ei tanben possible de har un tribalh de percepcion visuau en completar los dessins de cada conilh)
Ua fica de lectura documentara suu conilh
Lectura
Coneishença deu nombre
Espaci
Dossièr d'aprendissatge taus TPS e PS, notament.
Un quasern ludic e instructiu taus escolans deu primari e deu collègi tà'us perméter de descobrir l'ambient naturau e tot har exercici.
Documentaris audiò e escriut - Questionari - Canta
Taus cicles 2 e 3.
Deu Pèir S.
De la Veronica
Reperà's dens la calssa, dens l'escòla
- Reperà's dens la classa, dens l'escòla
- Reperà's sus ua mapa
Un tribalh suus volcans, diferenciat enter CE1 e CM.
De la Veronica
Leçon : "Los diferents tipes de paisatges en França e dens lo monde"
Fica escolan
Segon los nivèus, descopar o o har descopar las partidas due tipe, un còp descobèrts los noms.
Apitar los membres dab "attaches-parisiennes" tà la mobilitat.
Autas possibilitats :
- jòc de lòto : etiquetas o cartas tiradas ua per ua. Lo qui dit lo nom o qui'u lei que's pòt bastir lo tipe.
- un jòc de matematicas, a la mòda deu "cochon qui rit" : cada partida deu còs qu'a ua valor de 1 a 6 (1 dat) o de 1 a 12 (2 dats) : lançar lo dat, apitar lo tipe.
Partajatz las vòstas ideas.
Deus collègas deu Gèrs dab lo parlar deu Gèrs de l'Isla de Baish.
Un exemple entà L'Isla de Baish : pas de "que", pas de negacion "ne", "le" en plaça de "lo",...
Lo document qu'ei en version pdf e modifiable dab Open Office (a gratis).
De la Veronica
Arts :
- Ficas artistas aficatge tà la classa
- Que vedi/que pensi/que ressenteishi tà produccion d'escriut CE
- Traça escriuta artista
- La traça deu tribalh hèit sus las colors
La foto deu torn deu monde artistic tà balhar ua idea de l'aficatge classa
Perpausat per l'Elodia C.
- Los pintres
- Analisa deus tablèus/deus imatges
Quasèrn d'autò-avaloracion deus progrès
- securitat
- entrada dens l'aiga
- desplaçament
- enaigada
- equilibre
- lexic especific
14 musicas tà dançar :
- deishar s'exprimir sus la musica dab los mots, dab lo còs. Enténer las frasas musicaus...
- miar los mainats cap ua estructuracion a comptar deus moviments qui perpausan.
Grasilha de competenças en lenga, au briu deu cicle 2.
Perpausat peu Jòrdi
Fiquèr pedagogic Capòc tau Cicle 2
Lectura escritura taus PS/MS/GS
Deu Théo G.
Har ligam enter las lengas occitana e francesa per mots de tot dia.
Jòcs de lenga tà plan prononçar e aquesir estructuras de frasas.
Mantuns documents de preparacion suu trescatge de las lengas òc/fr : pujà's sus ua lenga tà progressar dens l'auta.
Traças escriutas
Tribalh de la Veronica : temps de lenga en occitan
CE2 | CM | |
Somari | X | |
Conjugason | - estar, aver - har, díser, anar, préner - futur - identificar un vèrbe - Imperfèit - passat, present, futur - radicau, terminason - vèrbes deu 1èr grop |
- futur - Imperfèit - infinitiu e grops - passat compausat - passat, present, futur - passat simple - present indicatiu deu 1èr grop - present indicatiu deus grops 2au e 3au - temps deu contar |
Gramatica |
- adjectiu qualificatiu |
- fòrmas negativa, afirmativa - frasa exclamativa - phrasefrasa interrogativa - frasa injonctiva - frasa verbala, non verbala - grop deu nom - tipes de frasas |
Trescatge ortografic | - omofònes |
- omofònes 1 |
Avaloracions | - trimèstre 1 - trimèstre 2 - trimèstre 3 |
- trimèstre 1 - trimèstre 2 - trimèstre 3 |
Jòc adaptat deu site Monolinguo.
Platèu tà conjugar, deu cicle1 au 3 o mei luenh enqüèra segon lo temps causit.
Jòcs de platèu tà jogar a 2 o 3 dab o shens referencia :
- jòcs de l'escargòlh
- jòc de Carnaval (temps à choisir en fonction des besoins)
Conujugason
Gramatica
Lexic
Ua istòria cada dia
Avaloracions
Tribalh de Maria
Tribalh d'Emma M. : "Que'us imprimi en format liberet, que'us guardan 2 ans e que'us estruçam dens petitas camisas de carton."
Gramatica
Conjugason
Ortogràfia
Lexic
Lo tot dab ua programacion dab las duas lengas.
"Le français et l'occitan fonctionnant à peu près de la même façon, beaucoup de notions sont communes aux deux langues.
Une pastille orange signifie que la leçon concerne une notion spécifique au béarnais. Une pastille bleue signifie que la leçon concerne une notion spécifique au français.
S'il n'y a aucune indication, cela signifie que la notion est valable dans les 2 langues."
Perpausat peu Jòrdi
Dab tanben, un tribalh tau cicle 1
Lectura Escritura
Pistas pedagogicas, activitats suus 3 cicles.
De la Veronica
Trobar estrategias e s'escàder a copiar viste e plan = desfís
De la Veronica
Tèxte picat
Questionari CE1
Questionari CE2
De la Veronica
Questionari CE1
Questionari CE2
De la Veronica
De l'Emma L.
Questionari de compreneson CE1, CE2 sus l'àlbum "Los òmis petits".
De la Veronica
De la Veronica
De la Veronica
De Manon R.
Comprenenson a l'entorn deu documentari Plumalhon n°106 : La gran hèira deus dromadaris
Istòria tornada escriuta e questionaris taus CE1 e CE2.
De V. D.
De Manon R.
-lire des phrases en respectant les groupes de souffle → ateliers de lecture fluence |
-repérer dans des phrases et des textes de plus en plus longs des indices explicites (informations explicites, connecteurs, personnages) |
Repérer les caractéristiques majeures du conte. |
Lire avec fluidité : mémoriser la lecture de mots fréquents et réguliers, automatiser le décodage, prendre en compte les groupes syntaxiques, les marques de ponctuation |
Repérer les caractéristiques majeures du conte. |
De la Veronica
Tribalh de la Audrey, adaptable segon lo nivèu deus escolans.
Fiquèrs en odt.
Tribalh de la Audrey taus CE1 mes adaptable segon lo nivèu deus escolans.
Fiquèrs en odt.
Ficas estrategias en lectura
Implicite
1ère mòda : GS/CP
Grop classa
Lo tèxte qu'ei lejut per lo regent o un escolans d'un nivèu mei haut hens la classe (CE o CM).
- responsa individuau a l'orau
- responsa individuau sus ua lòsa
- responsa per petit grop de 2 o 3 : pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
2au mòda : Cicle 2/Cicle 3
Grops de 2 o 3
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà escríver la responsa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
Individuau
- léger solet o dab un tutor
- respóner suu quasern o sus la huelha en escríver ua frasa
Los tèxtes que pòden estar descopats e palstificats, hicats a dispausicion au hons de la classa tà un tribalh
- autonomia
- plan de tribalh
- contracte de "temps libre"
1ère mòda : GS/CP
Grop classa
Lo tèxte qu'ei lejut per lo regent o un escolans d'un nivèu mei haut hens la classe (CE o CM).
- responsa individuau a l'orau
- responsa individuau sus ua lòsa
- responsa per petit grop de 2 o 3 : pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
2au mòda : Cicle 2/Cicle 3
Grops de 2 o 3
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà escríver la responsa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
Individuau
- léger solet o dab un tutor
- respóner suu quasern o sus la huelha en escríver ua frasa
Los tèxtes que pòden estar descopats e palstificats, hicats a dispausicion au hons de la classa tà un tribalh
- autonomia
- plan de tribalh
- contracte de "temps libre"
Ficas estrategias en lectura
Implicite
1èra mòda : GS/CP
Grop classa
Lo tèxte qu'ei lejut per lo regent o un escolans d'un nivèu mei haut hens la classe (CE o CM).
- responsa individuau a l'orau
- responsa individuau sus ua lòsa
- responsa per petit grop de 2 o 3 : pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
2au mòda : Cicle 2/Cicle 3
Grops de 2 o 3
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà escríver la responsa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
Individuau
- léger solet o dab un tutor
- respóner suu quasern o sus la huelha en escríver ua frasa
Los tèxtes que pòden estar descopats e palstificats, hicats a dispausicion au hons de la classa tà un tribalh
- autonomia
- plan de tribalh
- contracte de "temps libre"
Activitat dab Museta Murgueta tà acompanhar l'aprendissatge de la lectura.
Hens los dossièrs, que trobaratz lo tribalh en òc de Emma Masseillou, miat en còrda dab la binòma en CP/CE1.
Fiquèrs :
- Imatgèr òc
- Programacion fonologia annau òc-fr
- Manuau de lectura òc annau
- Avaloracion 1èr semestre òc
Dossièrs :
- Exercicis fonologia periòd 1 + enregistrament deus noms de l'imatgèr
- Exercicis fonologia periòd 2
- Exercicis fonologia periòd 3
Avisatz-ve, los fiquèrs que son au format pdf e modificables (.pages ; Mac)
NB : un dossièr imatgèr entà bastir vòstes tribalhs qu'ei tanben en telecargament (los imatges qui son nomats en òc) :
Telecargament > Autes > Utís tà la classa > Imatgèrs tà la lectura
De Manon R.
Tà completar lo tribalh sus Pilotis (Apréner a léger de l'Emma M.), cartetas de "crono-sillabas" (léger lo mei possible de sillabas sus un temps balhat)
Tribalh de la Audrey ; jòc de compreneson.
Tribalhs de lectura sus l'album
Tribalhs taus CP sus l'abum de "Lo joan Peish".
Deu Julian Cabarry
ficas fòno partida 1
ficas fòno partida 2
Las ficas fòno, ne son pas totas arreviradas mes que pòt ajudar au mensh quauqu'un qui debuta en CP tà non pas fabricà's tot.
Ua fica tà reconstituar la frasa de sonsaina dab las 3 grafias : capitala, scripta e cursiva.
Tribalh de Luce.
De la Veronica
Tèxte picat
Talhèrs lectura
Perpausat peu Jòrdi
Tèxte picat e exercicis tà cada nivèu
Perpausat peu Jòrdi
Tèxte picat , exercicis tà cada nivèu
Perpausat peu Jòrdi
Tèxte picat , exercicis tà cada nivèu
De la Veronica
"Adishatz,
Que'vs hèi passar ficas de lectura pensadas tà escolans de CP e CE1.
Un còp lo libe lejut, que prenen la fica de questions qui correspon au libe.
Un còp responut a las questions que's corrijan en anar cuélher ua carta de la cobèrta deu libe dab las responsas pegadas de l'aute part (fica responsas).
La regenta que valida la lectura sus la fica mainat.
Atau !"
Utís de grafia/fonia en ajuda a la lectura ; tà la classa, l'escolan, a bastir e/o bastit.
Peu grop de tribalh en ensenhament ahortit.
Materiau :
- Frasas simples
- Frasas complexes : negacion, comparason, deduccion
- Colors
- Formas geometricas
- Vocabulari spaciau – Reperà’s dens l’espaci
- Vèrbas
"Adishatz,
Que'vs hèi passar ficas de lectura pensadas tà escolans de CP e CE1.
Un còp lo libe lejut, que prenen la fica de questions qui correspon au libe.
Un còp responut a las questions que's corrijan en anar cuélher ua carta de la cobèrta deu libe dab las responsas pegadas de l'aute part (fica responsas).
La regenta/lo regent que valida la lectura sus la fica mainat.
Ficas responsa |
Ficas de seguir de l'escolan |
Colorina Lo còth arroi Lo dia deu mercat Lo gatòt e la bossòla Lo gatòt desapareishut La gran nevada Lo Joan Peish Lo mainat de nèu Maria la hagarda Titon non vòu pas anar tau lheit |
Atau !"
--
Veronica D.
http://bilingoloron64.free.fr
http://espartenhas.net/
Ficas responsa e autocorreccion taus escolans.
Fiquèr PEMF (pedagogia Freinet) : lectura en autonomia. Ficas rectò versò. De manca la fica responsa, tau moment.
Aquiu lo fiquèr lectura 1.4 adaptat en occitan. Que correspon aus CP/CE1.
Lo dossièr que contien tanben las ficas responsas e las tà's corrigir en autonomia.
De la Veronica
Ficas estrategias en lectura
Implicite
GS/CP (nivèus indicatius - d'adaptar a la soa classa)
Grop classa o petit grop
Lo tèxte qu'ei lejut peu regent o un escolans d'un nivèu mei haut hens la classe (CE o CM).
- responsa individuau a l'orau
- responsa per petit grop de 2 o 3 : pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
De manon R.
Tribalh sus l'orau e la lectura
mémoriser le lexique travaillé pour l'ensemble du conte
raconter au moins une fois chaque épisode sans interruption ni aide, avec un support visuel (images)
écouter avec attention pour apporter un complément, corriger une incompréhension
s'enregistrer et s'écouter
dire une phrase puis plusieurs qui peuvent être écrites
Questionari de lectura a l'entorn de l'albúm.
Tau cicle 2, activitats d'aprenedissatge de la lectura, de manipulacion de la lenga, de produccion d'escriut, a comptar deu guide pedagogic deus "petits bérets".
Objectius :
Jòc de platèu (de fotocopiar en A4 o A3 e plastificar)
Materiau : dats, pions o jetons.
Lo/la regenta qu’a de definir lo son a enténer, sia per un son escriut sia per un imatge fixat dens la casa :
« Tròba un mot qui s’acaba/qui comença com »
Atau que deisha libre l’emplèc deu jòc segon lo tribah de fonologia en cors.
Mèsa a dia lo 29/08/2024
Deu Julien Cabarry
Lo fiquièr 1 deu Metòde de Singapor CP e lo fiquièr 1 deu Metòde de Singapor CE1. Los fiquièrs n°2 actualizats en cors d'annada.
Qu'a tanben lo guide deu regent ("en francés") en pdf a disposicion deus e de las qui ac vòlen.
Cicles 2 e 3
Classadèr de matematicas en occitan :
- copacaps, jòcs de logica
- Problèmas suus nombres
- Geometria e construccions
Activitats ludicas e possibilitat d'autocorreccion
2022
Leçons arreviradas peu Bertrand.
Perpausat per l'Elodia C.
- Duradas
- Longors
- La moneda
Perpausicion de l'Elodia C.
- Somari
- Taulas
- Complements a 10
- Pausar ua adicion
Perpausat per la fanny T.
CE1 (CE2)
Objectius : calcular mentaument au mei viste
- Collectiu o per grop
- Las duas cartas verdas que marcan la debuta e la fin deu camin.
- Distribuir las cartas aus mainats (ua o mei, segon).
Règla :
Lo qui a la carta de començar que debuta en pausar la question.
Lo de la classa o deu grop qui a la responsa, que la ditz et que pausa la question en devath tà contunhar lo camin dinc a la darrèra carta.
D’ua partida a l’auta, que podem chronometrar tà comparar lo temps de jòc donc de responsa.
- Camins deus dobles
- Camins de las mieitats
- Camin de las adicions e sostraccions
- Modèle vueit
Perpausat per l'Elodia C.
- Escríver los nombres
- Léger los nombres
- Descompausar
- Comparar, estruçar los nombres
- Enquadrar, arrondir
- Las fraccions decimaus
Perpausat per l'Elodie C.
- Léger tablèus dobla-entradas
- Léger diagramas
- Léger grafics
Cantas de Nadau cicles 1 e 2, dab quauquas ficas d'apropriacion deu lexic.
Perpausat per l'Elodia C.
Tribalh a comptar de Piccòlo Saxò e Cia, cant de nau
De Manon R.
Documents tà acompanhar ua demarcha d'escritura de documentaris.
De l'Academia de Normandia (Rouen). Utís tà ajudar a la programacion dab Cap a las Mats de CP au CE2 en classa multinivèu.
Perpausicion de reparticion de las competéncias "Mestreja de la lenga" deu programa de 2016 enter los temps en lenga francesa e occitana
Cicles 1, 2, 3.
Taus 3 cicles.
Pistas e accompanhament pedagogics a l'entorn deus acquesits de la lenga en Cicles 1, 2 et 3
e
Pistas pedagogicas a l'entorn deus acquesits en matematicas e educacion artistica en Cicle 1
e
Pistas pedagogicas en matematicas en Cicle 2
Taus 3 cicles.
Tribalh sus la compreneson, la lenga (ahortit).
Ligams enter l'àlbum illstrat per la rébecca Dautremer e l'espectacle balhat per Hecho en Casa, fin de 2021.
Perpausicions sus maines :
- Arts visuaus
- Lenga orau, escriuta
- EMC
Un tribalh de compreneson deu conte musicau "Lo calhau qui flòta" taus cursús ahortit o bilingüe.
Perapausat per Elodia C.
Taus 3 cicles.
Pistas e accompanhament pedagogics a l'entorn deus acquesits de la lenga en Cicles 1, 2 et 3
e
Pistas pedagogicas a l'entorn deus acquesits en matematicas e educacion artistica en Cicle 1
e
Pistas pedagogicas en matematicas en Cicle 2
Pistas pedagogicas, activitats suus 3 cicles.
Taus 3 cicles.
Questionaris suu DVD (Capòc) taus cicles3 bilingües, collègis, licèus (option).
Tribalh sus la compreneson, la lenga (ahortit).
Comparar los mots dens las duas lengas tà escrívre com cau.
Cèrca sus un tèxte en occitan.
Deu Théo G.
Har ligam enter las lengas occitana e francesa per mots de tot dia.
Materiau :
- Frasas simples
- Frasas complexes : negacion, comparason, deduccion
- Colors
- Formas geometricas
- Vocabulari spaciau – Reperà’s dens l’espaci
- Vèrbas
Sequéncia (2 sesilhas) tà abordar dab los escolans de cicle 3 las nocions de familha de lengas e d'intercompreneson enter las lengas romanas, dont l'occitan.
Jòcs de lenga tà plan prononçar e aquesir estructuras de frasas.
Mantuns documents de preparacion suu trescatge de las lengas òc/fr : pujà's sus ua lenga tà progressar dens l'auta.
Traças escriutas
Trescatge de las lengas : acordar noms e adjectius en se pujar sus l'occitan.
Tribalh de la Veronica : temps de lenga en occitan
CE2 | CM | |
Somari | X | |
Conjugason | - estar, aver - har, díser, anar, préner - futur - identificar un vèrbe - Imperfèit - passat, present, futur - radicau, terminason - vèrbes deu 1èr grop |
- futur - Imperfèit - infinitiu e grops - passat compausat - passat, present, futur - passat simple - present indicatiu deu 1èr grop - present indicatiu deus grops 2au e 3au - temps deu contar |
Gramatica |
- adjectiu qualificatiu |
- fòrmas negativa, afirmativa - frasa exclamativa - phrasefrasa interrogativa - frasa injonctiva - frasa verbala, non verbala - grop deu nom - tipes de frasas |
Trescatge ortografic | - omofònes |
- omofònes 1 |
Avaloracions | - trimèstre 1 - trimèstre 2 - trimèstre 3 |
- trimèstre 1 - trimèstre 2 - trimèstre 3 |
Conujugason
Gramatica
Ortografa
Lexic
Dictadas peu trescatge de las lengas
Avaloracions
Tribalh de Maria
Sequéncia e supòrts tà tribalhar la nocion de frasa en CM1 en occitan, en medish temps o pas qu'en lenga francésa.
Jòc adaptat deu site Monolinguo.
Platèu tà conjugar, deu cicle1 au 3 o mei luenh enqüèra segon lo temps causit.
Tribalh d'Emma M. : "Que'us imprimi en format liberet, que'us guardan 2 ans e que'us estruçam dens petitas camisas de carton."
Gramatica
Conjugason
Ortogràfia
Lexic
Lo tot dab ua programacion dab las duas lengas.
"Le français et l'occitan fonctionnant à peu près de la même façon, beaucoup de notions sont communes aux deux langues.
Une pastille orange signifie que la leçon concerne une notion spécifique au béarnais. Une pastille bleue signifie que la leçon concerne une notion spécifique au français.
S'il n'y a aucune indication, cela signifie que la notion est valable dans les 2 langues."
Compreneson orau e escriuta d'un tèxte brac.
Questionari de lectura
La lectura au servici de las scienças.
De la Veronica
De la Veronica
De la Veronica
De la Veronica
De l'Emma L.
Questionari de lectura
De Manon R.
Littérature
Lire avec fluidité : mémoriser la lecture de mots fréquents et réguliers, automatiser le décodage, prendre en compte les groupes syntaxiques, les marques de ponctuation |
|||
Repérer les caractéristiques majeures du conte. |
De la Veronica
Ficas estrategias en lectura
Implicite
1ère mòda : GS/CP
Grop classa
Lo tèxte qu'ei lejut per lo regent o un escolans d'un nivèu mei haut hens la classe (CE o CM).
- responsa individuau a l'orau
- responsa individuau sus ua lòsa
- responsa per petit grop de 2 o 3 : pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
2au mòda : Cicle 2/Cicle 3
Grops de 2 o 3
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà escríver la responsa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
Individuau
- léger solet o dab un tutor
- respóner suu quasern o sus la huelha en escríver ua frasa
Los tèxtes que pòden estar descopats e palstificats, hicats a dispausicion au hons de la classa tà un tribalh
- autonomia
- plan de tribalh
- contracte de "temps libre"
Cicle 2/Cicle 3
Grops de 2 o 3
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà presentar la responsa a la classa
- pensar amassa e trobà's d'acòrd tà escríver la responsa
Justificar/argumentar tà la responsa a la classa
Individuau
- léger solet o dab un tutor
- respóner suu quasern o sus la huelha en escríver ua frasa
Los tèxtes que pòden estar descopats e palstificats, hicats a dispausicion au hons de la classa tà un tribalh
- autonomia
- plan de tribalh
- contracte de "temps libre"
Utís de grafia/fonia en ajuda a la lectura ; tà la classa, l'escolan, a bastir e/o bastit.
Peu grop de tribalh en ensenhament ahortit.
Ficas de lectura deu Cirano de Le Than e Dautremer
Cartas personatges
Nivèu CM
Traç escriuts sus :
- las airas
- las contenenças
- las longors
Cicles 2 e 3
Classadèr de matematicas en occitan :
- copacaps, jòcs de logica
- Problèmas suus nombres
- Geometria e construccions
Activitats ludicas e possibilitat d'autocorreccion
Resolucion de problèmas per lo metòde MHM :
CM1
- 12 modules
- resolucion de problèmas
- avaloracion de cap d'an + tablèu de resultats
CM2
-
- 12 modules
- resolucion de problèmas
- avaloracion de cap d'an + tablèu de resultats
Tà'n saber mei : https://methodeheuristique.com/
2022
Leçons arreviradas peu Bertrand.
Rituaus matematicas cicle 3 deu metòde MHM
Deu J. Cabarry
Ensenhament ahortit.
Documents d'adaptar a la soa mòda.
La frança
Çò qu'ei la geografia ?
Travail de Marie
Ensenhament ahortit 2017
Documents d'adaptar a la soa mòda.
De la Veronica
Un tribalh suus volcans, diferenciat enter CE1 e CM.
Un quasern ludic e instructiu taus escolans deu primari e deu collègi tà'us perméter de descobrir l'ambient naturau e tot har exercici.
Documentaris audiò e escrout - Questionari - Canta
Taus cicle 2 e 3
Deu Pèir S.
Musicas tà dançar e ficas tecnicas.
- deishar s'exprimir sus la musica dab los mots, dab lo còs. Enténer las frasas musicaus...
- miar los mainats cap ua estructuracion a comptar deus moviments qui perpausan.
- Los har conéisher mòdas diferentas tà dançar.
Dens los programas de 2016, las competéncias de Cicle 3 qui pòden estar tribalhadas dens l'ua o l'auta de las lengas, en complement e en trescatge.
Competéncias repartidas en CM e 6au.
En fonccion de las competenças deu CECRL
Ligams enter l'àlbum illstrat per la rébecca Dautremer e l'espectacle balhat per Hecho en Casa, fin de 2021.
Perpausicions sus maines :
- Arts visuaus
- Lenga orau, escriuta
- EMC
Un tribalh de compreneson deu conte musicau "Lo calhau qui flòta" taus cursús ahortit o bilingüe.
Perapausat per Elodia C.
- emocions
- la lenga dens los jòc (règlas)
- lo materiau de la classa
- la meteò
- dias de la setmana / planètas
- presentà's
Avaloracion qui pòt estar miada peus mainats èths medish e la regenta conjuntament. Tribalh de la Lisiana
Nivèu C1 en classa bilingua e C2 en ahortit.
Tribalh deu collèga Patrici.
Nivèu C1 en classa bilingua e C2 en ahortit.
Tribalh deu collèga Patrici.
Liberet adaptat aus escolans e recapitulatiu taus parents.
Sesilhas tà's situar sus ua fotò satellit, ua mapa e espiar la problematica deus desplaçaments.
Demorar, tribalhar, anar tà l'escòla quan demori hens un vilatge.
CE2 e cicle 3 : traç escriuts
Perpausat peu Guillaume C.
Leçons
Aira
Contienença
Longor
Perpausat peu Guillaume C.
Projècte sancèr, lenga, matematicas, arts visuaus, etc.
Perpausat peu Guillaume C.
Aquisicion deu lexic
Escritura
Lectura
Perpausat peu Guillaume C.
Projècte sancèr
Perpausat peu Guillaume C.
Projècte sancèr
Perpausat peu Guillaume C.
16 devinalhas suus objèctes deu quotidian o aute.
- Compréner
- Léger tà sia medish, a votz hauta
- Emplegar un lexic
Tribalh deu Maurici L.
Jòcs de lenga tà plan prononçar e aquesir estructuras de frasas.
Imatgièr deu materiau de classa :
- plurau/singular
- escritura capitala, scripta e cursiu
POLIÇAS :
- open dyslexic
- cursive standard
Tribalh de Luce
Modèla de frasas e visuaus tà acompanhar ua sesilha a l'entorn de las emocions.
Tribalh de Luce
Lop que's paseja e que descobreish ua afica misteriosa.
Adaptacion d'un album qui permeterà de tribalhar dab los cicles 1 e 2 e tanben l'ahortit, los Jòcs Olimpics, la copa deu monde de Rugbi :
- Espòrt
- Règlas de jòcs
- Geografia
e la lenga en un contèxte d'actualitat esportiu interessant.
Gran mercés a Auròra LC
Lexic e frasas tà díser lo temps qui hè.
Lexic e frasas tà díser quin se vestir en foncion de la meteò.
Tribalh de Luce
3 ficas tà estructurar las salutacions e la presentacion. A1
Tribalh de Luce
3 jòcs
- Damas
- Pió Pió
- Mikadò
Las règlas que son plan definidas en occitan e los enjòcs linguistics que son mercats tà l'estructuracion au briu deu jòc.
Tribalh de Luce
Supòrts tà's fabricar jòcs de pista.
Jòc de platèu dab dat : reconéisher e nomar fòrmas geometricas simplas. Que podem modificar lo document en hornir en mei colors.
Avisatz-ve, dossièr "zipat" pesucàs
Imatges destoradas deus personatges, d'objèctes
Grasilha dab imatges codats
Illustracions shens tèxte
Fiquèr Sankoré
etc.
De Laure L.
Tau cicle 1, imatgièrs "dictionari" suus àlbums :
- B'aimi las pomas !
- Gloups
- L'istòria deu bonbon
- Lo gatòt e la bossòla
- Ne voi pas anar tà l'escòla
Ua aventura / ua pista sonora : tà tribalhar la compreneson orau, l'imaginacion.
Album en prest e en maleta au Cap'òc.
Dosièr pesuc : dossièr de las paginas de l'album + dossièr dab objèctes e personatges solets.
Elements de l'albúm destorats
Paginas
Descripcion de l'identitat de cada pintre encontrat au briu de l'albúm.
Contiengut complementari au guide deu regent
Dossièr dab illustracions e personatges de l'album.
Format pdf e gif (shens hons)
Lo tèxte sonque a telecargar dens C1> Lenga album : http://bilingoc.free.fr/download.php?lng=ocga&dirdnl=Cycle_1&tconfig=0
Tà un tribalh de creacion o d'escritura tot sol o en grop.
Fiquèr au format Libre Office .odg e pdf.
Lo format ODG que permet de picar un tèxte sus ua tauleta o un ordinator (que cau aver installat Libre Office).
Lo format PDF que permet d'imprimir e de har escríver directament sus la huelha dehns deu cadre previst.
Imatges destorats entà un emplèc sus supòrts diferents e en transparéncia.
Imatges personatges en gif (hons transparent) e paginas shens tèxte
Sintèsa de las applicacions taus aquesits de lenga - 2016
Ligada aus dias EIDOS 2016, classa inversada, etc.
Las ganas linhas d'ua organizacion en classa inversada e los utís numerics qui cau.
Taus escolans :
Escriuts collaboratius
Questionaris en QCM > correccion rapida dab analisa de las responsas
Taus regents :
Documents collaboratius (redaccion a mantuns), partatges
QCM dab correccion rapida cf. escolans
Fiquèr excel de deceme de 2017
Abecedaire tà la classa dab las letras emplegadas en occitan.
Que troberatz l'abecedaire, ua huelha a plear tau poder "apitar" dab los escolans e un dossièr "imatges" tà l'illustrar. Lo mei plan estant de'u har illustrar peus escolans èths medish, notadament si hètz un abecedaire individuau.
Un activitat de cèrca de mots que's pòt miar tà rénder los escolans enqüèra mei actius > diccionari de las letras/grafèmes.
Mès de l'annada en bilingüa a completar dab un calendari mensuau (hèit dab Publisher per ex.)
En GS, que podem distribuir las grasilhas mensuaus dab lo nom deu mès dessús dens ua escritura particulara (capitau, script, cursiu). Los escolans que deven arretrobar la fica supòrt tà la pegar dessús. Validacion per lo grop.
Entà aficar los dias de la setmana en bilingüa dens la classa.
Exemple d'afica.
Plan segur, qu'ei a bastir dab los escolans tà qui aja séns.
De Patricia W.
Sasons
Setmana
Mes
Presents
Cantons activitats
Nombre de mainats per talhèr/canton
Repertòris de grafisme
Dossièr dab un pielat de documents teorics e ressorças tà la classa : de la progression deu gèste grafic deu petiton au gèste sapient de l'escolan de CP.
Hèra d'entradas diferentas, de qué har lo son mercat tà adaptar au son foncionament personau.
Documents mei o mensh vielhs
Imagièr libre de dret, compausat de 2 dossièrs : color, au trèit. Los imatges que son nomats en occitan (gascon).
Que permet de preparar mei aisidament los tribalhs taus escolans dens l'aprenedissatge de la lectura, per exemple.
Fiquèr tablèu qui permet de cercar dab mots-claus dens las revistas Plumalhon. Que'vs balha lo n° de la revista de manlhevar a Cap'òc.
Las categorias que son :
Reportatges
Sciénças
Istòria
Bricolatge
Receptas
Contes, istòrias, BD
Tribalhar l'estima soa au cicle 1 per los jòcs.
Document en francés, de tornar en òc si necessari e adaptable taus mei grans
2023 Copa deu monde de rugbi !
Partatge de documents peus collègas :
- Sequéncia d'EPS
- Lexic e expressions en gascon
Document generated in 2 seconds